Mitt hår.

Hej! 
Tänkte göra ett till hår inlägg. Varför vet jag inte, för jag är inte bra på hår eller är egentligen speciellt intresserad av frisyrer och ha perfekt hår. T.ex. jag borsta typ aldrig mitt hår.  Men som sagt för typ ett år sen klippte jag av min långa man av hår. För det är något jag aldrig haft lite av, så är det hår. Jag har alltid haft mycket och tjockt. En färg som jag inte känner att jag behöver ändra på och liksom varit bekväm med mitt hår. Även om jag ofta har klippt av mig det men också haft det länge långt och bara rakt. 
På grund av att det är ganska så tjockt har det alltid tagit långtid att fixa det sen också. Liksom även om jag hade långt hår och alla kanske tänker "men vad fina flätor du kunde ha ju", Jo fast alltså vet du vilken tjock korv det blev? haha nej alltså gud jag ska inte vara bitter alls. Jag gillar mitt hår och är väldigt försiktig med mitt hår. 
Men hur som helst, när jag valde att klippa av det så har alltid varit så skönt, det är snyggt, cleant och går faktiskt snabbare att fixa, även om mina lockar oftast inte håller sig, för mitt hår är så men ändå. I love it. 
Så därför är det ultimata när det är klippt såhär som bilderna nedan, de är precis på axalarna och lite lite nivå kring ansiktet. 
Före:
 
Efter:
Bilderna är inte alls bra, men haha. Det är verkligen nyklippt, ni vet när topparna viker sig åt ett konstigt håll och det är alldeless lent och liksom har sitt egna liv. haha. Men jag gillar det. Kommer nog ta ett tag att vänja sig vid att jag klippt lite kortare vid ansiktet, men det växer ju ut igen om jag inte skulle gilla det vill säga.
 
Tänkte faktiskt visa också hur jag såg ut för 1 år sen i håret. Känns helt konstigt att kolla på dem bilderna, men det var verkligen långt. 
 
Såklart jag ibland kan sakna det håret. Men det var verkligen som en mantel och jag kunde känna i bland att det var som en trygghet för mig för alla tyckte det var fint och så. Därför kände jag att "Nej, nu rycker det, nu ska jag våga räta på ryggen och inte gömma mig bakom mitt hår".
 
Sådär, nu fick ni lite hår historia från mig, haha. 
Idag ska jag sy, äta lunch med en kompis på pappas jobb och sen tror jag sy igen. Ja vi får väl se vad som händer. Hoppas eran tisdag blir bra!
 
KRAM!
 
 
Om min vardag | |
#1 - - Linnéa Thell Jansson:

Tycker verkligen det blev jättefint!!!!

Svar: Men åh tack! Vad glad jag blir! :)
Linnea

Upp