Kvinno-kroppar jag behöver matas med.

SERIE: Vår kropp del 1.
Min rubrik kanske låter konstig, men det jag menar med är att min generations ungdomar, tonåringar, unga tjejer och killar matas hela, hela tiden av hur man ska se ut och hur man ska göra för att uppnå "idealet" som är pinsmal och lång. 
Jag som älskar mode och den världen för dess kreativitet och skapaanda blir påverkad även om jag inte vill det av hur jag som tjej "ska" se ut. Men Ideal ändras ju hela tiden och förr på 50 talet var ideal att du skulle ha kurvor och fett på kroppen var snarare något positivt än negativt som idag. 
Därför, har jag bestämt mig att sätta upp bilder i mitt rum och ha som bakgrundsbild på min telefon kvinnor som mer liknar mig till kroppen än att gå runt och tycka jag är tjock (som jag inte är) för att jag inte liknar dagens ideal.
 
Kvinnor som: Marylin Moonroe, Elisabeth Taylor, Beyonce, J-low, Kim K, ja you name them. För det är så så viktigt att visa fler bilder av hur man kan se ut och att det är sjukt snygg och okej!! 
Alltså, välj kvinnor som liknar er på olika sätt, er personlighet, er kropp, era upplevelser. För jag är så förbannat trött på att gå om kring och tro att jag alltid är fel. Så nu kommer jag göra ett bomb inlägg med bilder på kurviga kvinnor jag tänker se upp till.
 
Och tjejer, kom ihåg OAVSETT er kropps typ så är ni snyggare än snyggast. 
Own your body, rock your body.
 
Ha en grym Onsdag nu hörni.
 
 
 
 
 
 
 
Om tankar | |
Upp