Bambu-pyjamas.

 
Foto: Carla Lomakka.
För ett år sen i skolan så lärde jag mig att sy underkläder, pyjamaser och bikinis vilken var otroligt roligt tycker jag. Så lätt och snabbt. (jag gillar när saker gå hyfast fort och smidigt). Såhär blev en söt liten pyjamas jag sydde. Vad tycker ni om min pyjamas? Skulle ni kanske vilja att jag visade hur man lätt o smidigt syr ihop ett par trosor? komentera då!
 
 
Något jag skulle vilja påpeka är att tyget jag använt till denna pyjamas är miljövänlig bambu. Känns ungefär som en mjuk viskos tricåt alltså väldigt skön och behaglig mot kroppen. Miljövänligt bambu är väldigt bra på grund av att det finns massor av den sortens bambu och att den heller inte kräver mycket vatten för att växa. Utan den växer på ställen där bambun känner av att de får all näring och vätska som denb ehöver. Sedan växer det ca 1 dm om dagen och är som gräs alltså när du hugger av det växer det upp igen. Sedan är det inga insekter som angriper den och alltså behövs inga kemikalier.
Ni kanske undrar: Men alla pandor då? det är ju deras mat. Men då ska jag upplysa er om att detta inte är bambu "typen" som alla söta pandor äter utan en annan som inget djur direkt äter. Så detta är verkligen en sensation tycker jag. Men jag kommer berätta mer om olika sensationella material i ett annnat inlägg.
Om egen sytt. | |
#1 - - Hilde :

Så så så snygg ❤️

#2 - - Clara :

Åh så fint det var här då! Jag vill se blider på din mammas jacka! :D

Upp