Inspiration till min studentklänning

Om 72 dagar ska jag alltså ta studenten och på min linje är det vanligt att en syr sina egna kläder till denna festdag. Den klassiska färgen vit är inget för mig, utan jag ska faktiskt köra på svart!

Förr i tiden, på 1800 talet, var både mössan och studentkläderna i svart. Även vid andra högtider såsom bröllop och dop var det svart som gällde. Därför tänkte jag bryta vår nuvarande tradition och bära svart.

Jag vet dock inte riktigt hur jag vill ha min klänning. Därför tänkte jag göra ett inspirationsinlägg och på så vis kan ni se vad jag vilka modeller jag fastnat för. Ni får gärna kommentera vilka eller vilken ni tycker om bäst och berätta gärna hur er drömstudentklänning skulle se ut!

 
 
 
Om Inspiration | |
#1 - - claris:

Åh shit! Den andra bilden var bland det första jag reblogga på tumblr haha! Älskar den <3

#2 - - claran igen då:


Oj det skickade innan ja var klar! Är inte van vid ny bloggappen. Ville också säga att du är så grym som kör på svart :-* och att du hade mycket fina inspirationsbilder! Krams

Svar: Den är fett cool!❤️ haha!
Åh tack Claris, du är alltid så gullig!(på ett bra sett ;) )
Linnea

#3 - - claran igen då:


Oj det skickade innan ja var klar! Är inte van vid ny bloggappen. Ville också säga att du är så grym som kör på svart :-* och att du hade mycket fina inspirationsbilder! Krams

#4 - - claris:

Åh shit! Den andra bilden var bland det första jag reblogga på tumblr haha! Älskar den <3

#5 - - Ellinor:

Klänningen högst upp till höger känns väldigt mycket som dig på något sätt, annars två delat! :D

Upp