Petite fleur

 Här har ni en övergripande blick på mitt gymnasie arbete som jag döpte t Petite Fleur. 
Jag vill skapa en kollektion för petita kvinnor där ute men också förmedla att bara för att man är liten är man inte söt och gullig. Få bort den jobbiga stämpeln. 
Tyget är från min kära mormors överkast och jag blev kär i det, även om jag inte är en speciellt blommig människa. Så bästemde jag mig för att använda det typiska söta och blommiga tyget och vända det t något inte sött och gulligt, där av blev resterande kollektionen svart. 
och min underbara modell fick inte ge några leende trots att hon har ett väldigt fint! Jag är nöjd med det i slut ändan men ändå skönt att avsluta det kapitlet! 
Första outfitten var en jensjacka modell fast i det blommiga tyget. Sedan ett par flowy svarta(underbara) byxor och en topp jag återanvände tyget från en stor herr tröja som var stickad.
andra var en väldigt söt klänning också i mormors gamla tyg. Men jag valde att ha en tajt modell med speciella jeans sömmar för att ändå få en liten hård känsla i den. (Visst passar modellen helt gudomligt bra i den??)
Tredje var en vanlig svart kjol och sydde snabbt om men den var så simpel att jag valde att inte ha med den på bilderna. På bilderna ovan har jag sytt ihop en lite sportbh som jag suttit och målat på i timmar. Det var så jag kunde fortsätta på min röda tråd med det blommiga tyget. 
Sen under lång helgen förra vecka svängde jag ihop en lite baseball keps och såhär blev resultatet. Jag saknade nåt tyckte jag och valde att sy denna fina skapelse. Jag blev okej nöjd men den passade bra in i kollektionen tycker jag. Var tvungen att ta med en bild då min modell (Lina) log för att ni ska se hur vacker hon är när hon ler. 
Här har vi jag.. Designern. Som försöker sig på ett stone face för att se cool och inte gullig ut, hålla stämningen liksom haha. Sedan ett par tofflor jag köpte billigt på ica och målade om för att få en extra touch t kollektionen. Det är superkul och enkelt att måla om saker lite sådär en tisdagskväll. 
 
Jag måste komma ihåg och tacka min underbara fotograf: Anna mimi! (http://anna-mimi.blogspot.se/) Kolla in hennes blogg som har sjukt fina bilder! she is amazing!
Sedan min fantastiska modell Lina som ställde upp på denna photoshoten, du var superbra och jag blev jättenöjd!! 
det blev tusen bra bilder men jag har massa att göra och internet är slut så jag ska försöka få upp ett bättre inlägg med fler bilder senare!
 
Vad tycker ni?
 
 
 
Mitt gymnasiearbete 2015., Om egen sytt. | |
#1 - - clara:

<3<3<3<3<3<3 alltså dina tankar är så fina o genomtänkta älskare!

#2 - - clara:

<3<3<3<3<3<3 alltså dina tankar är så fina o genomtänkta älskare!

#3 - - [email protected]:

Jättefina bilder Linnea och fina saker du har gjort.
Jag är så stolt. :)

#4 - - Fille:

ÅÅH VAD FINT LIRRE! <3

#5 - - ellen:

Så jävla snygga bilder och snygga kläder och snygg du!!! <333333

#6 - - Anonym:

Fantastiskt. Jag är så imponerad

Upp