Detta fick jag med mig hem.

Hej! Gud vad jag verkligen inte gillar att kunna blogga från data, usch. (jag vet världens i-lands problem).
Men nu är jag äntligen hemma igen efter tusen miljoner strul med flyget och uppe på det när jag väl var på känd mark hade jag glömt min nyckel hemma... 
Mitt humör var inte på topp eftersom jag även ätit dåligt, och jag blir inte as kul då kan jag säga er. 
 
Men hur som helst, ny dag och nya tag. Har planerat massa roliga inlägg för er denna vecka och jag hoppas ni kommer gilla dem. Jag börjar med ett klassisk, "detta har jag köpt" inlägg även om jag inte gillar sådana. 
OCH på grund av att jag inte gillar dem inläggen så har jag bestämt mig för att sätta en personlig touch på dem och ger er ett till tips om hållbart tänk när du köper kläder!!
 Kul va? det kommer hur som helst i slutet av detta inlägg, låt oss ta en titt på vad jag införskaffade mig i Götet.
Kofta ni såg i tidigare inlägg är från COS och ryggsäcken från Indiska. 
Jag är mycket nöjd med mina inköp och de kommer jag använda mycket. En ordentligen och snygg ryggsäck har jag länge kikat efter och helst en i äkta skinn (jag vet stackars djuren, men det är ju tyvärr bäst kvalle..). 
Jag har lite smått problem med min ena axel jag alltid hade min föredetta skolväska på så behövde något som belastade jämnt och fint för mina små axlar haha.
Sedan kofta var till ca 60-70% naturlig med ylle och mohair vilket gör den extra varm och gosig något jag precis behöver till vintern. (Jag är bäst på att klä mig för kallt och fråga bara min mor och min syster så kommer de definitivt att hålla med på den fronten). haha. 
 
Nu till tipset:
Som ni vet gillar jag inte det här med över konsumtionen vi håller på med i världen och därför försöker ju jag handla så mycket jag kan på secondhand eller kläder med bra material och med ett bra etiskt tänk.
Men t.ex. som nu både kofta och ryggsäcken kostade lite mer, men valde att köpa dem ändå för att det är två saker jag verkligen, verkligen kommer använda och pergång kostanden kommer ge sig i längden. 
Alltså: När du köper nya plagg, vad som helst, försök att lägga en extra peng för kvalité och sen vårda dina kläder så de håller i längden och lägg pengarna på kläder som du kan använda fler säsonger än bara en. T.ex. denna svarta långa koftan, Den kommer jag definitiv tycka lika mycket om nästa år och om jag vårdar den och tar hand om den denna säsong kommer den att hålla till nästa och kanske många många fler vintrar och höstar framöver.
1. Våga lägg en extra peng på kavalité.
2. Vårda ditt plagg.
 
Ojoj, detta inlägg blev senare än planerat men, fick ett samtal från min bästa vän som jag inte pratat med på väldigt länge så det gick före idag. Men nu är det uppe i alla fall!
Hoppas ni gillade detta inlägg, komenterar gärna era egna eco tänk när ni köper kläder!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Om min vardag, om tips | |
#1 - - louise:

Hej! Just nu har jag en tävling på min blogg där just DIN blogg kan få visas inför hundratals läsare, vinnaren får även en present hemskickad till sig. Kika in om du är intresserad! :)
Ha en bra dag. Kram!

#2 - - Oslofru:

Cool! Älskar Cos ;)

Svar: visst är den! älskar den! :) Cos är också min favorit!
Linnea

#3 - - Beatrice Jakobsson - Fotograf :

Sjukt snygg väska! :)

Svar: jaa eller hur! kärlek vid första ögonkastet typ haha :)
Linnea

Upp