Film Tips: Freedom writers

Freeeedag! åh vad skönt! jag gillar fredagar, liksom känslan man får på fredagar. 
Jag tänkte faktiskt ge er ett filmtips (som jag har tänkt att jag ska återkomma till då och då). Men det är ju höst och det börjar ju bli mysigt att sätta sig i virad i sitt duntäcke och plöja igenom massa filmer. 
 
Jag gillar feelgood filmer, kriminalare och "based on a true story" teman. Men jag börjar med..
FREEDOM WRITERS!
 
Den får absolut 5/5 "poäng". Det handlar om en kvinna som börjar undervisa som lärare i Engelska i en skolan med mycket gäng, bråk och "dåliga" elever. Eleverna har ingen som tror på dem och de kommer från dålig förhållandenoch många tror att de kommer dö innan de fyllt 18 år. Men hon (läraren) får dem att totalt vända och börja kämpa. En otorligt fin och stark historia som jag gillar så så himla mycket. Något som jag tycker får än mer berörd är att det är en sann historia. Kolla in trailer här nedan och sedan tycker jag ni ska popa popcornen och sen se hela!
Hoppas ni får en bra fredag! 
| |
Upp