H&M conscious. (+Hållbart tips!)

Har om dagen var jag på stan enbart för att köpa en ny mascara men jag slank in på H&M och blev lite kär i dessa byxor. De var precis det jag letar efter, något skönt och snygggt att byta med de dagarna då jag använt mina flowy pants i hundra dagar i rad. 
Men just att köpa jeans då jag är väl på läst om bomulls industrin känns bara fel om det inte är re-make eller 2 hand köpt. Så när jag lite ledsen hängde tillbaka byxorna på galgarna såg jag en liten härlig text som löd " Recycled fibers". Och jag rafsade efter lappen, 20 % av denna byxa bestod av återvunnen bomull från textilier som ni kan ha lämnat in i H&M's gröna boxar. De resterande 80% är ekologisk bomull men processen att tillverka den ekologiska delen har man sparat vatten och el. (Gå in och läs på H&M's conscious här och får reda på mer!!)
Modellen heter "Girlfriend" men antar att den är desamma som "Boyfriend". Egentligen är väl byxan tänkt som alla andra kläder till en tjej som inte har lika mycket svank som jag, men jag HATAR när folk säger "nja det passar inte din kroppstyp", alltså kan du bära upp plagget du tycker är skitsnyggt, HA DET DÅ!
 
Hållbara tipset:
1. Håll koll på H&M conscious.
2. Lämna in kläder som kanske är trasiga eller enormt urtvättade och som man INTE kan lämna in till 2hand och tänkt  slänga på tipen. Lämna på H&M. Man får tydligen en check på 50kr också att handla på H&M med, om man känner sig snål? eller skulle behöva 50 kr extra i shopping budgeten haha. 
3. Fråga efter "bra" kläder i affärerna, så de blir tvunga att kolla upp och faktiskt ta ansvar!
 
Hoppas eran tisdag blir underbra!
KRAM PÅ ER <3
om tips | |
Upp