Min morgon rutin

Onsdag alltså. Och inte vilken onsdag som helst, utan en ledig onsdag. Tänkte helt enkelt visa er hur en ledig morgon kan se ut för mig! 
 
7.15 börjar mitt alarm (jag vet jag är knäpp, men är inne i en riktigt "fånga dagen" period och kan typ inte sova länge längre..). Trots det brukar jag ligga och dra mig i minst 30 minuter, scrolla igenom mobilen eller bara gosa in mig i mitt täcke och tänker tankar som " jo men jag ska nog ändå gå i Ide ändå, det är nog mer min grej."
 
Jag älskar att man ser mina mjuksar ligga precis bredvid sängen redo för mig att hoppa in i.
 
8.00 När jag väl massat mig upp iförd pyjamas tröja, mjukisar och mina varma tofflor beger jag mig mot köket. På vägen ut snor jag med mig min mammas data som är mycket enklare att bära omkring än min egna. Sen sätter jag igång med att göra frukost. Brukar sätta på en podd/favorit låt medans jag gör en god och stadig frukost åt mig själv. Det brukar variera, oftast yoghurt med hemma gjord god musli och frukt eller gröt med massa gott i eller bara en knäcke macka med ägg. Ja jag låter helt enkelt mitt egna sug styra mitt val på morgonen. Idag hade vi till och med en slurk av äppelmust kvar! (så sjukt gott!!).
 
ca 9.00 har jag ätit klart, läst klart mina morgon bloggar, skrivit en lite lista för vad jag skulle vilja göra under dagen och beger mig in på mitt rum för att klä på mig. Ibland börjar jag skriva lite blogginlägg här också. Ni vet ju hur jag har en hatkärlek till att vara planerad. Men alltså jag är världens virrhöna om jag inte har någon slags struktur på saker och ting. 
 
ca 9.30 har jag bestämt en klädsel för dagen (den kan ändras efter en stund om jag bestämmer mig för att gå ut och träffa någon också). 
Hur som haver så brukar jag omkring vid denna tid brukar jag sitta ungefär 1 h med lite blogg fix. (lite olika beroende på humör). Sedan när jag känner mig klar på den fronten så går jag antingen och träffar nån kompis, tränar eller så går jag upp i min studio. och Idag så ska jag upp i studion i ett par timmar innan jag ska fika en sväng. 
 
Vad ska ni hitta på idag? Har ni föresten några önskeinlägg eller något ni skulle vilja veta??
Hoppas eran onsdag blir en kul onsdag!
Om min vardag | |
Upp