Dimonds are a girls best friend.

 
Inte direkt för att jag äger några diamanter men.. Jag tänkte i alla fall berätta lite om smycken, eller ja min favorit smycken. 
Jag minns en gång när min mamma berättade om att hon kände sig naken utan sina örhängen och när hon en gång glömt att sätta i dem så var hon tvungen att gå på lunchen och köpa nya. Jag skrattade åt henne, tänkte men herregud, kan man vara så fåfäng? Tills det hände mig och jag insåg att jag kände samma känsla när jag glömde mina ringar på morgonen. 
 
Ringar, ringar ringar. Alltså det är något jag i princip ALDRIG går utan, med undantag för träning och jobb. Jag har tonat ner min ringsmak lite med åren så numera använder jag mest silver ringar med en elegant touch.
Gotlands ringarna är mina två favoriter och tät i häl kommer min ring med månstenar. Dem är mina säkra kort, precis som man har sin outfit man tar i fall saker krisar, du har ide torka på outfit, då slänger du på den där enkla men självklara outfiten och du kan andas igen. Så är de tre ringarna för mig. Men ibland så varierar jag mig faktiskt och sätter på mig några av mina andra ringar och då blir det nästa varje gång fyra styckna enkla silver ringar från Indiska, de är så enkla, precis min smak helt enkelt. 
 
I våras var jag med i en utlottning på Instagram och vann ett unisex armband(bild nummer 2) från Caroline Hjerpe som är en silversmed (hennes webbshop) och då fick jag uppögonen ännu mer för hennes URSNYGGA smycken. alla i silver. I alla fall, de armbandet har jag bott i de senaste månaderna och jag känner mig i princip naken utan den på armen. 
 
Har ni några favorit smycken som ni absolut aldrig kan gå utan? Skriver gärna det i komentarsfältet!
 
 
| |
Upp