Höst löften.

Jag blev inspirerad av "josefin&Vanja" podcasten att gör lite höstlöften för mig själv. Eftersom jag nu är i princip "fri" i höst så kanske några små löften kan få till någorlunda struktur i mitt liv.  Jag tänkte skriva ner 3 styckna med en tillhörande förklaring till dessa löften. Så jag kör igång direkt.
 
1. Fortsätta med min nystartade aktivitet; Boxning. 
Jag har alltid varit en väldigt aktiv person höll på väldigt mycket med handboll när jag var yngre och typ alltid tränat friskis. Men nu kände jag att jag ville prova något nytt som jag ganska länge har varit sugen på att träna och det är boxning, det är även en sånn sak som man går på x-antal gånger i veckan och som ger struktur. Än så länge har jag gått ca 7 gånger och jag gillar det mycket! 
 
2. Vara mer mindfull. 
Förra hösten när jag fortfarande bodde i Stockholm så gick jag på en 6 veckors mindfullness kurs på UMO. Vilket var väldigt kul och lärorikt. Alla som känner mig vet att jag är en person som ofta har tusen saker för sig, t.ex. kan jag lätt jobba flera jobb samtidigt, sy, träna och träffa kompisar, uttnyttjar varje minut på dygnet till max. Dock har jag nu de senaste halv året börja känna mig otorligt trött och skulle verkligen behöva lära mig att ta det lugnt. jag är ofta en person som säger "ja men det är bara denna veckan, månaden osv". jag stannar helst inte upp och tänker att vila kan jag göra sen och bara skjuter på det. SÅ mindfull när något jag verkligen, verkligen ska låta mig själv vara  mer i höst. 
 
3. VÅGA!
Jag vill verkligen våga mer, och med det menar jag helt enkelt, våga vara mig själv mer, våga satsa på mina ideer mer, våga blogga mer bara våga, våga, våga. Bara kör och sen om du misslyckas betyder det inte att du misslyckats föralltid, utan att du kanske bara måste tänkte om, ta en annan väg för att nå dit du vill. 
 
Har ni några höstlöften? dela gärna med er i komentarsfältet!
(Bilden är tagen från google, mitt kamera problem "buffrar" fortfarande, men tack för överseende!)
 
 
Om Inspiration, Om min vardag | |
#1 - - emmish:

hösten är fiin :)

Svar: Ja det är den verkligen! :) och mysig!
Linnea

#2 - - Clara:

Lirre! Jag saknar diiiiig :'( men bra tänk och bra mål. Kom hit så lär vi oss att chilla tillsammans. Innan din kropp säger nej, som min...

#3 - - Clara:

Lirre! Jag saknar diiiiig :'( men bra tänk och bra mål. Kom hit så lär vi oss att chilla tillsammans. Innan din kropp säger nej, som min...

Svar: Jaaa ska försöka komma upp snart! 😘
Linnea

#4 - - Ellinor:

Mitt löfte är simpelt. "TA PLATS".Ta plats på jobbet, ta plats i trafiken. Here I come. Herre jäklar, ska ha deltid/mer än deltid innan nya året kommer! :)

Svar: det låter suveränt! You go!
Linnea

#5 - - ISA:

är med på ditt "våga", gällande typ allt! så rätt :D

Svar: Ja eller hur! Jag hejar på dig, att våga mer! :)
Linnea

Upp