Kort, långt, färgat, slitet, lockigt, rakt?

 
För ungefär 1 år sedan bestämde jag mig för att klippa av mig mitt hår som bara hade vuxit och vuxit. Och jag ska säga er det var nog det bästa beslutet jag gjort i mitt liv! Mitt hår blev så fräscht och livligt, jag har ganska tjockt hår och tyckte det var jobbigt att försöka fixa det hela tiden, locka eller sätta upp i någon frippa tog antingen alldeles för lång tid eller så tyckte jag det bara blev en korv av alltihop. 
Men när jag klippte av det så har jag försökt att fixa det lite mer, typ locka, ha den halva knuten frillan och ha en låg knut i nacken. Innan har jag liksom gömt mig bakom mitt långa och tjocka hår. Men nu måste jag räta mer på ryggen och faktiskt visa mig. Mitt hår gick typ ner till midjan och det var helt rakt och inte uppklippt, så det blev så lätt att ha den som en skyddande mantel runt mig. Men nog med det kände jag och så fick håret ryka!
dock måste jag klippa det då och då för jag vill ju behålla en viss längd, så just nu är det absolut på gränsen men tänkte klippa mig någon gång i oktober.
 
Hur har ni erat hår? och skulle ni vilja ha ett inlägg då jag visar hur man kan styla sitt korta och tjocka år snyggt? 
(tjocka skriver jag för det är faktiskt annorlunda än tunt. Jag kan tycka att det lätt blir så mycket hår och för mycket volym). 
 
Nästas veckas inlägg ska bli mer egna foton lovar jag, haft så mycket för mig att de blev mer tips inlägg denna vecka!
Ha en fortsatt trevlig lördag!!
Om min vardag | |
Upp